חיפוש

3  תנאים להגשת בקשה מקוונת לחדלות פירעון

עול החובות עשוי להכריע רבים, ולהביאם לכדי מצב בו הם פותחים בהליך פשיטת רגל.

ההליך הזה מהווה פתח מילוט עבור מי שלא יכול להשתלט על אותם החובות בכוחות עצמו, ויש לו צורך בהתערבות חיצונית שתסייע לו לכסות על חובותיו

ולהשתקם כלכלית.

העידן הטכנולוגי בו אנו נמצאים מאפשר לנו להגיש בקשות מקוונות, ביניהן גם בקשה מקוונת לחדלות פירעון. על מנת שיהיה ניתן להגיש את הבקשה באופן הזה, יש מספר תנאים שעל החייב לעמוד בהם. על אותם התנאים ניתן לקרוא כאן.

 

אלו הם התנאים המקדימים להגשת בקשה מקוונת לחדלות פירעון

האדם שמגיש את הבקשה המקוונת לחדלות פירעון יכול להיות פרטי, או לחלופין להוות עוסק מורשה או פטור. לשם הגשת הבקשה יש לעמוד בשלושת התנאים הבאים:

  1. הסטטוס של מגיש הבקשה צריך להיות מצב של חדלות פירעון. כמו כן, הוא יכול להיות מישהו שנמצא במגמת הידרדרות כלכלית, וההליך יסייע לו בהימנעות מפני הגעה למצב שכזה.
  2. אדם שחובותיו הצטברו לכדי סכום של מעל למאה חמישים אלף שקלים.
  3. מגיש הבקשה צריך להיות בעל זיקה למדינת ישראל, אשר יכולה להתבטא באחד מהתנאים הבאים לפחות:
    • יש לו בעלות על נכסים בשטחי ישראל במהלך הגשת הבקשה.
    • יש בבעלותו עסקים בשטחי ישראל במהלך הגשת הבקשה.
    • חצי שנה טרם הגשת הבקשה, מרכז חייו היה בשטחי ישראל.
    • במהלך הגשת הבקשה, מרכז חייו היה בישראל.

אגרת תשלום לקבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון

כדי להגיש בקשה לצו פתיחת הליכי חדלות פירעון, על מגיש הבקשה לשלם אגרה על סך 1400 שקלים. יש שתי דרכים בהן ניתן לשלם את אגרה זו:

  • תשלום בכרטיס אשראי – כאשר ממלאים את טופס הבקשה המקוון, מועברים בסיום לאתר התשלומים הממשלתי, בו ניתן לבצע את התשלום באמצעות כרטיס אשראי.
  • תשלום מזומן – כרוך בהגעה פיזית לאחד מסניפי הבנק הייעודים, שם משלמים תחת הצגת מספר הזהות של החייב. בסיום התשלום מקבלים מספר אסמכתא, אותו מקישים בשדה הייעודי לכך בטופס הגשת הבקשה.

 

כיצד ממלאים את הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון?

ישנם מספר שלבים במילוי והגשת הבקשה:

  • כניסה לאתר של הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ובחירה באפשרות "פתיחת הליכי חדלות פירעון".
  • בחלון שנפתח בוחרים בבקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תוך בקשה למתן צו ליחיד.
  • בשלב זה נפתח חלון המאפשר הורדה של טופס הבקשה, בו ממלאים את כל הפרטים הנדרשים ומסדירים את תשלום האגרה המדובר. חשוב לבדוק שהנתונים המוזנים הם מדויקים ונכונים.
  • לאחר ששומרים את הטופס וממלאים אותו במחשב, מבצעים העלאה של הטופס לאתר ממנו הטופס הורד.
  • בסיום נפתח דף, בו מזינים את מספר תעודת הזהות של החייב.

 

משקל

באותו נושא