חיפוש

אובדן כושר עבודה עקב תאונה – כך תפעלו

במקרים רבים לאחר תאונות, נשללת היכולת לצאת לעבוד ולהתפרנס בכבוד. לעיתים אובדן היכולת הוא זמני ולעיתים הוא קבוע ויציב. כדי למנוע מצב בו אזרחים נותרים חסרי יכולת כלכלית עקב אובדן כושר העבודה, קיימים מנגנונים אשר במסגרתם ניתן לקבל פיצויים. במידה ונקלעתם למצב של אובדן כושר עבודה עקב תאונה, באופן זמני או קבוע, יש כמה דברים שכדאי שתדעו. 

 

אובדן כושר עבודה – מה זה אומר?

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר במסגרתו נבצרת מאדם היכולת כפי שעבד לפני האירוע שהכניס אותו למצב של אובדן כושר עבודה. כלומר, אובדן כושר עבודה מתייחס למצב בו יכולת ההשתכרות של אדם נפגעה עקב האירוע הנתון. כמו כן, אובדן כושר עבודה יכול להיגרם כתוצאה מתאונה, אז גם יכול להיגרם מנסיבות אחרות כמו מחלה, אירוע נפשי ועוד.

 

אובדן כושר עבודה עקב תאונה

כאמור, אובדן כושר עבודה נוגע למצב בו עקב אירוע מסוים נפגעה היכולת לצאת ולעבוד כבעבר. כשזה נוגע לאובדן כושר עבודה עקב תאונה, האירוע המדובר הוא כמובן תאונה.

כמו כן, תאונה יכולה להיות מוגדרת ככזאת כאשר מדובר בתאונת דרכים, תאונת עבודה ולמעשה כל סוגי התאונות שיכולות להביא למצב של אובדן כושר עבודה. באשר לדרכים להשיג פיצויים ערב אובדן כושר עבודה, מדובר בפרקטיקה דומה לשאר סוגי אובדן כושר העבודה וזה עובר דרך תביעה של חברות הביטוח השונות.

 

תביעת אובדן כושר עבודה

כמו שכבר צוין, כדי להימנע ממצב בו אזרחים לא מסוגלים להביא לחם לביתם עקב אודן כושר עבודה, עומדים לרשותם מספר כלים כדי לקבל פיצויים, בניהם תביעת אובדן כושר עבודה. הגופים אשר ניתן לתבוע ולקבל דרכם פיצויים הם הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות.

 

איך יודעים מול מי להתנהל?

קיימים מספר גורמים שצריכים להתייחס אליהם לפני שבוחרים לאן לפנות עם תביעת אובדן כושר עבודה עקב תאונה. ראשית, בחירת הגוף מולו תתנהל התביעה צריכה להתנהל כתלות ברמת אובדן כושר העבודה – חלקית או מלאה.

שנית, יש להתייחס למצב הביטוח, כך שאם קיימת פוליסת ביטוח פרטית שנותנת לכך מענה כיסוי, ייתכן והאפיק הזה יניב את הפיצוי המשמעותי ביותר. כדי להבין איך לעשות זאת, כדאי לפנות לגורם מקצועי ומיומן.

 

מי מסייע בתביעת אובדן כושר עבודה?

קיימים כמה גורמים מקצועיים, בעיקר עורכי דין תביעת אובדן כושר עבודה, אשר יודעים לתת מענה מקצועי למצבים הללו. כמו כן, גורם מקצועי טוב יהיה כזה שיודע ללוות את תהליך התביעה, מקצה לקצה, תחת רזומה שמוכיח על ניסיון קודם בתביעות מהסוג הזה.

 

לסיכום – אל תישארו מאחור

אם אתם מצויים במצב של אובדן כושר עבודה עקב תאונה, תדעו שיש מה לעשות. פנו עוד היום לגורם מקצועי ואמין, כזה שיעבור איתכם את התהליך מהשלב הראשון, ועד השגת הפיצוי שמגיע לכם.

אובדן כושר עבודה

באותו נושא