חיפוש

שבוע בקפריסין – כך תתכננו אותו נכון

עם ישראל אוהב לטייל, והוא מוכיח זאת פעם אחר פעם, בזמנים שונים – חגים, מועדים וחופשים גדולים. ואולם מעת לעת יוצאים הישראלים גם לחופשות קצרות, רק על מנת לנקות את הראש. עם היעדים המועדפים לגיחות נופש מהסוג הזה, ניתן למנות את האי קפריסין, השוכן כארבע מאות ושבעים קילומטרים צפונית מערבית לגבולה הצפוני של ישראל. מבחינת הנופש הישראלי, מדובר במקום שיש בו רק יתרונות. מצד אחד, מדובר בארבעים דקות טיסה בלבד. מצד שני, מדובר בעולם אחר לחלוטין, אי אחד גדול שכל כולו אתר נופש. בשנים האחרונות יש רבים היוצאים לחופשה בקפריסין לתקופה של שבעה ימים. בשורות להלן נביא תוכנית אלטרנטיבית לשהייה של שבוע באי הנפלא הזה שתמצה את כל היתרונות שהוא מזמן.

נמל בקפריסין

אילו פעילויות מיוחדות מתקיימות בקפריסין ומתי

האי קפריסין עבר בעשורים האחרונים סוג של מהפכה, ונכון להיום מדובר במקום שהוא מכוון תיירות וידידותי במיוחד לתיירים המגיעים לבלות בו את החופשה שלהם. חלק מהפעילויות באי תפורות לממדים של התיירים, וחלק מהפעילויות, בעיקר פסטיבלים תקופתיים או דתיים, הם מקומיים אותנטיים, אבל בהחלט מוסיפים חיים ומשדרגים את הרמה של החופשה. בנוסף, ישנם אתרי נופש ואטרקציות איכותיים, שכמוהם לא ניתן למצוא בישראל ובהחלט ניתן לבלות שם יום אחד ואפילו שניים.

סוגים שונים של פעילויות אפשריות

עם הסוגים השונים של פעילויות בקפריסין, ניתן למנות רכיבה על אופניים, השתתפות בפסטיבלים, ביקור והשתכשכות בפארקי מים שעשועים, עריכת קניות ועוד. להלן תוכנית לבילוי של שבוע בקפריסין

כיוון שההגעה לקפריסין איננה קשה, וגם הטיסה איננה ארוכה, הרי שאפשר לפתוח את היום הראשון מוקדם יחסית, בבילוי האהוב על כל ישראלי בקיץ – ישיבה על חוף הים האיכותי של האי. ישנם מספר חופים נפלאים בקפריסין, המושכים אליהם קהל רב ממדינות אירופה ומדינות רבות אחרות בעולם. חוף איה נאפה הוא אחד החופים היפים באי, ובהחלט מהווה אטרקציה, לפחות ביום הראשון של השהייה על האי. ביום השני, כל עוד יש מרץ בגוף, כדאי לצאת למסע רכיבה על אופניים. בקפריסין יש כמה וכמה מסלולי רכיבה, בדרגות קושי שונות. (להלן כתבה במקו) משפחה המגיעה עם ילדים, יכולה לבחור מסלול רכיבה קל, שרובו מתבצע בירידה מתונה מאזור גבוה של קפריסין, עד לחוף הים.

אם התמזל המזל ותאריך הנופש שלכם עם קושר בוקינג נופל על אחד הפסטיבלים, הרי זה משובח, וכדאי להקדיש יום אחד ולבקר שם. מרבית הפסטיבלים של קפריסין הם שמחים, רוויי מוזיקה ודוכני אוכל מקומי פשוט, טעים ואיכותי. וכיוון שבלי פארקי מים ושעשועים אי אפשר, כדאי להקדיש יומיים לבילוי בפארקי המים והשעשועים בקפריסין, שלפחות עבור הילדים מהווים אטרקציה מהסוג הטוב ביותר. את היום השישי אפשר להקדיש, רובו ככולו, לעריכת קניות ובחינה של המסעדות בקפריסין, שהן ברובן איכותיות ומספקות מזון עשיר, טעים, איכותי ובמחירים הגיוניים. את היום האחרון של הנופש אפשר לבלות, בדיוק כמו את היום הראשון, בישיבה על החוף, המלווה בקורטוב של צער על החופש שהיה ואיננו עוד, בתקווה לחופש הבא.

באותו נושא