חיפוש

יורוטריפ (או איך מבקרים בשלוש מדינות בחמישה ימים)

בואו נודה בזה – בימי הסגר הראשון, השני, השלישי, כשהטיול היחיד שהיה באפשרותנו לעשות היה הטיול בין המטבח לסלון וחזרה, אין מישהו שלא דמיין שברגע שזה נגמר, הוא מתייצב בבן גוריון וטס מפה.

אומנם המגיפה עודנה איתנו וזה לא נראה שהיא הולכת לאנשהו בזמן הקרוב, אבל לטוס כבר אפשר ומה נכון יותר מאשר להתרגל חזרה לחו"ל, דרך האירופה הקלאסית.

התגעגענו.

אז מה האופציות שאירופה מציעה לנו, אילו מדינות כדאי לבקר ומה מיוחד תוכלו למצוא בכל אחד מהיעדים המומלצים – הכתבה הבאה תעשה לכם סדר.

 

 הכוכב הבלתי מעורער של הישראלים

בואו נדבר על זה בגלוי – גרמניה מושכת אותנו. וזה לא רק המילקי. בשנים האחרונות היא הצליחה לסגל לעצמה מקום בשלישייה הפותחת של יעדים מבוקשים, לצד איטליה וספרד, ואולי גם איחוד האמירויות שהפכה ליעד מבוקש לאחרונה.

אז מה כל כך מושך אותנו בגרמניה בכלל ובברלין בפרט? מהם מקומות מומלצים בברלין?

ברלין היא עיר עם אופי מאוד מקבל וחופשי, שנותן וייב של תל-אביב האירופאית. כמעט כל זרם תרבותי יכול למצוא מענה לצרכים שלו בעיר. טבעוניים ימצאו מקומות מומלצים וטובים, ביניהם VEGANZ – שהוא מתחם אוכל שלם, שמוקדש רק לטבעונות או מסעדת ATAYA הנפלאה, הממוקמת בZelterstrasse 6.

הקהילה הלהט"בית תמצא מגוון של מועדונים ייעודיים, שאין אדם שירים גבה על עצם קיומם, כמו המועדון המפורסם Rauschgold וחובבי האופנה ימצאו תרבות רחבה של חנויות יד שנייה, ביניהם Mankii vintage ב Gormannstrasse 16, שהיא ממתק של ממש.

רק תגדירו מה מעניין אותכם ותוכלו למצוא אותו בברלין וזה עוד לפני שאמרנו מילה או שתיים על יופי מרהיב של הטבע בגרמניה ועל הכבישים ללא הגבלת מהירות. אתם עוד כאן?

 

בלה צ'או

מה לא נכתב על איטליה? מדינה, שבעברה יש אימפריה מפוארת, שממנה התחילה ההיסטוריה של כל אירופה, המדינה שהפיצה תרבות ואמנות בעולם, מדינה שבה הבניינים עם הקירות המתקלפים, זוכרים דבר או שניים מהיסטוריית העולם.

וזה עוד לפני שבכלל הזכרנו טיול לצפון איטליה.

איטליה היא חלום, החל מרומא, שנותנת הרגשה כאילו נוכל לגלות פרטים נוספים על תולדות העולם, דרך ונציה, בעלת אגדה אורבנית שמספרת שכל מי שמגיע אליה כזוג לא נשוי, ייפרד בהמשך (האמת יש בזה משהו).

ורונה, שבה עומד פסל של יוליה, שאגדה אורבנית נוספת מכריזה, שכל מי שמשפשף את השד הימני שלה, ימצא אהבת אמת (ניסינו, לא עבד בינתיים) ועד צפון איטליה, עם הרי הדולומיטים שלה, שהם פלא טבע של ממש, שיגרמו לכל מי שמגיע לאזור, לשקוע בהרהורים פילוסופיים על החיים.

לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו את הכרטיס כבר קנינו.

 

 ארצות השפלה – גם למי שעבר את גיל 18

האסוציאציה הראשונה בקשר להולנד היא קופי שופ. כנראה זאת גם האסוציאציה השנייה והשלישית. אבל אם נסתכל רגע מעבר, על הולנד האמתית, מגלים שאמסטרדם מסתירה עוד המון הפתעות טובות ומרגשות בתוכה.

זה מה שתמצאו תחת הכותרת אמסטרדם אטרקציות.

אם במוזיאונים חשקה נפשכם – תמצאו באמסטרדם את מוזיאון ואן גוך המפורסם. כנראה שאין אדם בעולם שלא שמע את סיפור חייו המסקרן והטראגי של ואן גוך ולא ראה את הציור המפורסם שלו – ליל הכוכבים. בקצרה, מומלץ.

אם אתם מחפשים אחר ההיסטוריה היהודית בעיר, מתבקש לבקר במוזיאון של אנה פרנק, שיספק לכם הצצה לתקופה האפלה בהיסטוריה של אירופה המתורבתת.

ואם מתחשק לכם מוזיאון קליל ממש – מוזיאון של מאדאם טוסו, הממוקם ממש במרכז העיר, יספק לכם את החוויה המבוקשת.

אם מה שאתם מחפשים זה בכלל טבע, אז פארק Vondelpark יענה על הצורך הזה ואם תרצו פשוט להתבונן בנופי העיר, שיט בתעלות של אמסטרדם, נדוש ככל שיהיה, יהיה בדיוק הדבר שאתם צריכים.

ובאופן כללי, אם תסתכלו קצת מעל הראשים של ילדים בני 18 שמגיעים לאמסטרדם מכל רחבי אירופה וארצות הברית, למטרות ברורות ומוכרות, תגלו אמסטרדם שלא חשבתם שקיימת – עיר שמקבלת את כולם, בעודה מחייכת חיוך גדול ועונה לשאלות באנגלית. לא קורה בהרבה מקומות באירופה.

אנחנו כבר בדרך לנתב"ג, מה איתכם?

 

מפה

באותו נושא