חיפוש

כיצד מקבלים נקודות זיכוי עבור תואר אקדמי?

רבים וטובים פונים לאחר שירותם הצבאי ללימודים גבוהים באוניברסיטאות ובמכללות בישראל או, ללימודי מקצוע בבית ספר מקצועי שממנו יצאו לעולם העבודה הייעודי. רבים וטובים אינם יודעים שלאחר שיסיימו תואר ראשון, תואר שני ותואר שלישי, יוכלו ליהנות מקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה ולשלם פחות מס על משכורתם. חלקכם אולי קופצים משמחה לנוכח הידיעה החדשה אולם, אני מבקש באופן מידי מעט להרגיע ולומר, אין מדובר בהטבות מאוד משמעותיות ובטח לא מרחיקות לכת. להלן הסבר קצר על מה מגיע, מתי ואיך. 

 

מהי נקודת זיכוי במס הכנסה?

נקודת זיכוי במס הכנסה היא למעשה הנחה שנתית בתשלום המס. נקודת זיכוי אחת היא שוות ערך להנחה של 2616 שקלים בשנה שהם 218 שקלים בחודש. כל אדם שנולד במדינה והינו אזרח ישראל זכאי לנקודת זיכוי אחת שתקנה לו את ההנחה המוזכרת לעיל. ישנן עילות שונות לקבלת נקודות זכות נוספות ממס הכנסה ואחת מהן הינה תואר אקדמי.

 

נקודת זיכוי על תואר ראשון

במידה ונרשמתם למוסד אקדמי מוכר בישראל והתחלתם ללמוד לתואר ראשון חשוב שתדעו שמגיעה לכם החזר מס בגין לימודים. לאחר קבלת התואר תיהנו מנקודת זיכוי אחת במס הכנסה. כלומר, הנחה שנתית בשיעור של 2616 שקלים מהמס שתדרשו לשלם על שכרכם. אבל, נקודת הזיכוי שלכם תהיה יפה לשנה אחת בלבד מהיום בו תבקשו להכיר בה. את נקודת הזיכוי ניתן לקבל או בשנת המס הבאה לאחר קבלת התואר או בשנה שלאחריה ובכל מקרה היא תהיה בתוקף למשך שנה אחת בלבד מיום קבלתה.

 

נקודת זיכוי על תואר שני ושלישי

במידה וסיימתם לימודי תואר ראשון והמשכתם ללימודי תואר שני, כשתקבלו את התואר השני תהיו זכאים לחצי נקודת זיכוי למשך שנה אחת. גם במקרה זה חצי נקודת הזיכוי שלכם תהיה יפה לשנה אחת בלבד מהיום בו תבקשו להכיר בה. את חצי נקודת הזיכוי ניתן לקבל או בשנת המס הבאה לאחר קבלת התואר או בשנה שלאחריה ובכל מקרה היא תהיה בתוקף למשך שנה אחת בלבד מיום קבלתה. גם התואר השלישי יזכה אתכם בחצי נקודה חדשה למשך שנה אחת באותם תנאים בדיוק.

 

כיצד מבצעים את הבקשה לקבלת נקודות הזיכוי?

הדרך הנוחה והקלה ביותר להגיש את הבקשה לקבלת נקודות הזיכוי היא באמצעות אתר מס ההכנסה. מדובר בטופס מקוון שקל למלא ולהגיש. מי שמעונין, יכול תמיד לגשת לסניף מס ההכנסה בעירו ולהגיש את הטפסים לידיו הבטוחות של הפקיד, חשוב שתיקחו אתכם את תעודת התואר.

 

מתי עוד ניתן לקבל נקודות זיכוי

נקודות זיכוי ניתנות גם במצב של שינוי סטטוס הורי ומעבר להורה יחידני, עבור תשלום דמי מזונות, עבור בן זוג שלא עובד, עבור כל ילד שנולד לבני זוג, עבור סיום שירות צבאי, עבור בן משפחה עם מוגבלות ועוד.

ספרי תואר גבר

באותו נושא
מערכת יחסים
רגשות בזוגיות

זוגיות היא מסע מרתק ומרגש, אך לאורך הדרך אנו נתקלים גם בקשיים ובאתגרים. רגשות, הן חיוביים והן שליליים, תופסים מקום מרכזי בזוגיות ומשפיעים רבות על

קרא עוד »
שטיח כתום
שטיח כתום – לאן זה מתאים?

שטיחים הם פריט עיצובי שגם מעניק יתרונות ארגונומיים כאלה ואחרים בהתאם לשימוש בו. שטיח שמוקם במקום הנכון והותאם בצורה נכונה לחלל ולעיצוב שלו, יכול לשדרג

קרא עוד »
גליובלסטומה
האם ניתן לרפא גליובלסטומה?

אחת מצרותיו הגדולות ביותר של עולם הרפואה המודרנית היא הסרטן. הסרטן, הוא שם כולל למגוון מחלות שמתאפיינות כולן במנגנון יחסית זהה. בעקבות גורמים סביבתיים וגנטיים,

קרא עוד »