חיפוש

מהן הזכויות של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים במקום העבודה?

להיות הורה עובד לילד עם צרכים מיוחדים זה לא דבר פשוט. לא רק שעל ההורה לצלוח את משימות החיים שניצבות בפניו עם משפחתו, אלא שעליו גם לתפקד במשרה מלאה על מנת להתפרנס בכבוד. על מנת להקל על החיים העוברים על הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מדינת ישראל מעניקה להם הטבות וזכויות שונות במקומות העבודה. אז מהן הזכויות של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים במקום העבודה? במאמר זה נציג לכם הכל.

 

מה מגיע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים?

להורים לילדים עם צרכים מיוחדים נקבעו מספר זכויות והטבות שמקום העבודה חייב להעניק לאותו הורה, בגין מחלת הילד. זכויות הורים לילד נכה נקבעו על מנת להעניק להם את מיטב העזרה במהלך גידול הילדים וגם שמירה על קריירה ופרנסה קבועה. חלק מהזכויות הן:

איסור אפליית עובד בגין היותו הורה לילד עם מוגבלות – החוק אוסר על אפלייה במקום העבודה במידה והעובד מטפל בקרוב משפחה עם מוגבלות ומבצע את עבודתו באופן מלא ומקצועי. האיסור חל על קבלה לעבודה, קידום בעבודה, תנאי העבודה, הכשרה מקצועית או פיצויי פיטורין. במידה ונדרשות התאמות לצרכיו של העובד, כמו התגשמות בשעות העבודה, המעסיק מחוייב לבצע אותן, כל עוד לא מדובר בנטל שמוגדר על פי חוק "בלתי סביר".

תשלום פיצויים לעובד שהתפטר בעקבות הידרדרות בריאותו של בן משפחתו – עובדים שהתפטרו בעקבות הידרדרות בבריאות של בן משפחה זכאים לפיצויי פיטורים מהמעסיק. הזכאות מותנית בוותק של העובד במקום העבודה.

ימי מחלה על חשבון העבודה עבור סיוע אישי של הורה לילד עם מוגבלות – הורים לילדים עם מוגבלות שנמצאים במקום עבודתם לפחות שנה, יכולים להיעדר ממקום העבודה עד 18 יום בשנה עבור סיוע אישי לילד. ההיעדרות היא על חשבון ימי המחלה או החופשה שלהם. במהלך ההיעדרות העובדים זכאים לתשלום דמי מחלה החל מהיום הראשון להיעדרות. כמו כן, העובדים יכולים להיעדר ממקום עבודתם עד 52 שעות לצורך הענקת סיוע אישי לילדם, ללא ניכוי משכרם.

הענקת נקודות זיכוי להורים לילדים עם צרכים מיוחדים – מס הכנסה מעניק 2 נקודות זיכוי ממס להורים לילדים עם מוגבלות. שווי ההטבה הוא 5,352 שקלים בשנה. ניתן לקבל בנוסף החזר מס רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה. רק אחד מבני הזוג יכול לקבל את ההטבה. ההטבה ניתנת להורים שילדיהם מקבלים קצבת ילד נכה.

כל הזכויות הללו מוענקות להורים שילדיהם מוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכים ומקבלים קצבת נכות. במידה וילדכם אינו מקבל גמלת ילד נכה, הינכם יכולים להגיש טפסים לבקשה לוועדה בעניינכם. זאת בצירוף מסמכים רפואיים המצביעים על לקותו של הילד. במידה ומקום העבודה שלכם מפר את זכויותיכם ויש לכם עילה לכך, תוכלו להגיש נגדו תביעה לפיצויים בגין עוגמת נפש ואפלייה במקום העבודה.

זכויות הורים

באותו נושא
מערכת יחסים
רגשות בזוגיות

זוגיות היא מסע מרתק ומרגש, אך לאורך הדרך אנו נתקלים גם בקשיים ובאתגרים. רגשות, הן חיוביים והן שליליים, תופסים מקום מרכזי בזוגיות ומשפיעים רבות על

קרא עוד »
שטיח כתום
שטיח כתום – לאן זה מתאים?

שטיחים הם פריט עיצובי שגם מעניק יתרונות ארגונומיים כאלה ואחרים בהתאם לשימוש בו. שטיח שמוקם במקום הנכון והותאם בצורה נכונה לחלל ולעיצוב שלו, יכול לשדרג

קרא עוד »
גליובלסטומה
האם ניתן לרפא גליובלסטומה?

אחת מצרותיו הגדולות ביותר של עולם הרפואה המודרנית היא הסרטן. הסרטן, הוא שם כולל למגוון מחלות שמתאפיינות כולן במנגנון יחסית זהה. בעקבות גורמים סביבתיים וגנטיים,

קרא עוד »