חיפוש

שלבים לאיתור נזילות בבית ובמשרד

צנרת המים שלנו, בין אם במשרד או בבית, מבצעת עבודה קשה אשר מתאפשרת רק הודות למערכות מתקדמות וכלים חדשניים שנועדו לעזור בתחזוקתה. מים זורמים בצנרת בכל שעות היום, גם במידה ואנחנו לא מבצעים בהם שימוש ישיר, ובכל יום עוברות בה כמויות מים עצומות. על מנת לוודא שהצנרת פועלת כהלכה, או במידה ויש צורך לתקן בה פגמים, עלינו לבצע הליך של איתור נזילות. כך זה עובד.

 

בדיקת האפשרות לנזילה

על מנת לחסוך בזמן ובכסף, מומלץ לבצע פעם במספר חודשים בדיקה שגרתית של לחץ המים בצנרת. אם מדובר בצנרת של בניין משרדים למשל, מומלץ לבצע את הטיפול בין פרקי זמן קצרים ככל האפשר, היות ומדובר במערכות גדולות, שנזק בהם עלול להוביל להחלפה של חלקים נרחבים.

בדיקת לחץ מים מתבצעת באמצעות שעוני לחץ אשר מודדים את הלחץ שנוצר על דפנות הצינורות כתוצאה מזרימת המים. במידה ומידת הלחץ משתנה בין חלקים שונים בצנרת או נפגעת ככל שנתקרב אל הברז, ייתכן ובדרך יש בריחה של מים הנובעת מדליפה. במידה והלחץ המופעל על הצינורות גבוה מדי, הדבר עלול להעלות את הסיכוי לנזילה או פיצוץ באחד הצינורות.

חשוב מאוד לבצע את הבדיקה אך ורק בעזרת אינסטלטור כמו  אושר לוי – מאתר נזילות מוסמך אשר ידע לאבחן את משמעות הנתונים בכל חלק של הצנרת.

בדיקת אפשרות דליפה

 

איתור הנזילה

במידה והאינסטלטור התרשם כי אכן קיימת נזילה בנקודה מסוימת או בחלקים שונים בצנרת, יש לאתרה בהקדם האפשרי. הזנחה של דליפות תביא ברוב המקרים לנזקים נוספים כמו החמרת הדליפה, היווצרות הצטברויות מים, עובש בקירות ועוד.

על מנת לאתר את מקור הנזילה, בעל המקצוע יבחר באחד מהכלים שברשותו בהתאם לסוג הצנרת, או עומק הנזילה בקיר. אחד הכלים המתוחכמים ביותר לאיתור נזילה הוא מצלמה טרמית. באמצעות המצלמה המתקדמת, ניתן "לראות חום". במצלמה מותקן צג מתקדם אשר משנה את הצבע של חפצים ואזורים מסוימים בהתאם לטמפרטורה שלהם. על מנת לאתר נזילה בשיטה זו עלינו ראשית לחמם את המים בכל הבית. במידה ואכן קיימת נזילה באחד הצינורות, המים החמים אשר ייפלטו מהנזילה יחממו את הקירות והחפצים באותו אזור, דבר אשר ישנה את צבעם בצג המצלמה ויעיד כי קיימת נזילה.

 

תיקון הנזילה

לאחר שאבחנו כי אכן קיימת נזילה מסוימת במערכת המים בבית או במשרד, ומצאנו את מקורה, כעת יש לתקנה.

קיימות שתי דרכים מקובלות לתיקון נזילה – תיקון הכולל הרס של קירות או חומרים על מנת להגיע למקור הנזילה, ותיקון נזקים ללא הרס באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. על פי רוב, תיקון סתימות ללא הרס נחשב לבטוח ויעיל במיוחד, ואינסטלטורים רבים ממליצים על אפשרות זו, בין היתר על מנת להימנע מפגיעה נוספת בתשתיות ומערכות.

תקן את הנזילה

 

סיכום

אין להקל ראש בכל הקשור בנזילות במערכת המים הביתית או במקום העבודה. במידה ותזניחו את תחזוקת מערכת המים, אתם עלולים להיווכח בשלב מאוחר יותר כי ההזנחה הובילה לנזקים חמורים. אם אתם חושדים כי בצנרת הבית שלכם אכן קיים נזק מכל סוג שהוא, עליכם לפנות לאינסטלטור מוסמך שידע לאתר את הנזילה באופן מקצועי ובטוח. חשוב לזכור כי במידה ושלב איתור הנזילה יבוצע בחופזה, גם לאחר תיקון הנזקים השונים אנחנו נישאר עם צנרת מרובת בעיות שלא אובחנו כראוי.

באותו נושא