חיפוש

לאיזה סוגי עבודות מצטרף ניסור בטון?

אחת העבודות המורכבות ביותר בתחום השיפוץ והבנייה היא ללא ספק ניסור הבטון. מדובר בחומר קשיח, חזק ועמיד הנדרש לכל עבודת בנייה באשר היא. כל עבודה, החל משיפוץ הבית ועד בניית בניין, סלילת כביש או הקמת מנהרה, תדרוש ניסור בטון בשלב כזה או אחר. במאמר זה נפרט אודות מספר עבודות המצריכות ניסור בטון ונבין את חשיבות הניסור לביצוען. 

 

מקצועיות ובטיחות

ניסור בטון הוא ללא ספק תהליך מאתגר, המאגד בתוכו מצד אחד שימוש במכשור כבד ומורכב לעבודה עוצמתית, ומצד שני דורש דיוק מקסימלי ורמת גימור גבוהה במיוחד. עבודה עם כלים כבדים ומסוכנים במידה מסוימת, מחייבת נקיטה במשנה זהירות כפול ומכופל, ולכן כאשר נדרשת עבודה של ניסור בטון יש לשכור חברה מקצועית המעסיקה אנשים בעלי רישיון להפעלת הכלים הכבדים הללו, עם ניסיון מוכח בשטח.

 

תהליך ניסור בטון

כמעט כל תהליך של ניסור בטון נובע משלושה שלבים עיקריים, ללא תלות בסוג העבודה ובמורכבותה:

  • תכנון- בשל העובדה שמדובר בעבודות הדורשות דיוק ויעילות, יש לתכנן מבעוד מועד את העבודה בקפידה. הבסיס לכל ניסור מתחיל בהכרת הצורך של העבודה, האם היא אפשרית ברמה הפרקטית, האם הגג מהווה תמיכה למבנה ובאילו אזורים של הבטון ניתן לנסר ובאילו יש להימנע מניסור.
  • הניסור עצמו- טרם הניסור יתבצע שרטוט מדויק של המקומות אותם צריך לנסר בדיוק רב וביעילות, כולל יצירת תבנית.
  • ניקוי הפסולת- תהליך חשוב לא פחות בסיום העבודה, כאשר תהליך הניסור מסתיים יש לפנות את פסולת הבנייה באמצעות הכלים המיועדים לכך.

 

ניסור בטון לפתיחת גג

אחת העבודות הנפוצות הדורשות תהליך ניסור בטון, היא פתיחת גג, אותה ניתן לבצע בבתים פרטיים, בניינים, משרדים ועוד. ניתן לבצע ניסור בטון ליצירת פתח בגג, או לבצע הסרה מלאה של הגג בשלמותו, במקרים של הוספת קומה בבית או בהחלפת הגג בחומרים אחרים.

 

ניסור בטון ממ"ד

החדר הבטיחותי ביותר בבית הוא כמובן הממ"ד, כאשר לעיתים נדרשת עבודה של ניסור בטון בחדר. במקרים רבים נעשה שימוש בניסור בטון בממ"ד כאשר מתעורר צורך ליצור פתח אוורור, ליצירה או הרחבה של חלון הממ"ד, וכמובן יצירת פתח לדלת. האחרון דורש את תהליך הניסור הארוך ביותר, בהתאם לגודל השטח של הבטון שיש לנסר.

 

ניסור בטון להתקנת פרגולה

התקנת פרגולה נפוצה מאוד בבתים פרטיים או מרפסות, על מנת להפוך את השהייה בחצר או במרפסת לנעימה ומוצלת. גם כאן תידרש עבודת ניסור בטון, כאשר יש לנסר בדרך כלל את הבטון בקיר החיצוני של הבניין על מנת לאפשר את התקנת הפרגולה, ויצירת החורים אליהם היא תיכנס בתום הניסור.

 

אי אפשר בלי זה

אין חולק על כך שאין כמעט עבודה בתחום השיפוצים או הבנייה שיכולה להתבצע בלי ניסור מדויק בבטון. על מנת להגיע לרמת הגימור האיכותית ביותר של עבודת הניסור, מומלץ לבחור בחברה בעלת ניסיון התואמת לצרכי העבודה הנדרשת.

ניסור בטון

באותו נושא