חיפוש

רואה חשבון לחברות – מהם תחומי האחריות שלו?

לא כל אדם שפותח עסק או חברה לצורך מתן שירותים כאלה ואחרים או מכירת מוצרים, מחזיק ברשותו את כל הידע הנדרש לצורך ניהול תקין של חברה. בטח כאשר מדובר על הצד הכלכלי – פיננסי של ניהול חברה.

גם אם אתם יודעים לתת שירות בצורה הטובה ביותר, גם אם המוצר שלכם הוא המוצר הכי טוב שקיים היום בשוק, או שהשירות שאתם יודעים לתת הוא ברמה הכי גבוהה שאפשר לדמיין במציאות של היום – זה לא בהכרח אומר שאתם מומחים בניהול פיננסי של העסק שלכם, משום שלרוב מדובר על תחומי דעת שונים לחלוטין. כאשר תפנו לקבלת השירות של רואי חשבון לחברות, זאת תהיה האחריות שלו לעזור לחברה שלכם לשגשג מבחינה פיננסית.

 

ניהול תקין של ספרי החשבונות

כיום, כל חברה בישראל ובעולם צריכה לבצע ניהול תקין של ספרי החשבונות שלה. ספרי החשבונות מתעדים את התנועות הכספיות של החברה שלכם. מפורטות בהן בראש ובראשונה ההכנסות וההוצאות של החברה. חשוב מאוד לכלול את כל ההוצאות וההכנסות של החברה בספרי החשבונות, לצורך הביקורות של גופי המס השונים בישראל, שמצטיינים בגבייה ובאכיפה של החוק כדי להכניס בעבור המדינה כמה שיותר כסף מגביית מיסים.

ספר החשבונות חשוב לכם כחברה ומשמש כל רואה חשבון לחברות, כדי שתהיה תמונה מלאה של  ההיסטוריה הפיננסית של החברה שלכם. באמצעות ההיסטוריה אתם תוכלו לייצר תכנית עסקית שתצעיד את החברה שלכם קדימה ותביא לכם את הרווחים המגיעים לכם, בהתאם לשירות הטוב שאתם יודעים לתת ללקוחות שלכם.

 

מה קורה במקרה שבו ספרי החשבונות לא מנוהלים באופן תקין?

במידה וספרי החשבונות לא ינוהלו בצורה תקינה, החברה שלכם צפויה לספוג הפסדים רבים בשל ניהול לא תקין שלה. זאת עקב חוסר היכולת להשתמש בספרי החשבונות לצורך הניהול העסקי ונקיטת מהלכים רציונליים. בנוסף, חברה שיימצא כי אינה מנהלת את ספרי החשבונות שלה בצורה תקינה, צפויה לענישה חמורה ולקנסות, כמו לדוגמה – הצורך לשלם 30 אחוזי מס על ההכנסות בעוון חוסר בתיעוד תקין של פעילות החברה ברמה הפיננסית.

כדי לחסוך את הפגיעה בחברה, חשוב להביא רואה חשבון שידע לעשות לכם סדר בתחום הזה. אמנם מדובר על החברה של הבעלים, אבל גם לרואה החשבון יש אחריות לניהול התקין של ספרי החשבונות של החברה שלכם מרגע שהעסקתם אותו.

 

רואה חשבון לעמותות

העבודה של רואה חשבון לעמותות יכולה להיות דומה מאוד לעבודה של רואי חשבון לחברות, אבל יש גם הבדלים מהותיים בין שני הגופים. בעוד שהמטרה העיקרית של חברה היא לייצר רווחים, עמותה היא גוף המוקם שלא למטרות רווח. על כן, המעמד החוקי שלו, בעיקר כאשר מדובר על חוקי מס וגביית עמלות, הוא שונה. חשוב לבחור ברואה חשבון שמכיר את ההבדלים בין שני הגופים.

רואה חשבון לחברות

באותו נושא
תיקון חשמל
חשמלאי 24/7 בירושלים

תקלות חשמל הן מטבע הדברים לא דבר שאפשר לתזמן לפי הנוחות שלנו ולזמן שיתאים לנו לטפל בהן. בנוסף לכך, במקרים רבים תקלות חשמל דורשות טיפול

קרא עוד »
גילוי נזילות מתקדם
טיפול ברטיבות ברצפה

רטיבות ברצפה ובמיוחד בחדר האמבטיה יכולה לנבוע ממספר סיבות. המאמר יתאר את הסיבות הגורמות לתופעה זו וכיצד יש לגלות את מקור הנזילה ולטפל בה.  

קרא עוד »
היתרונות בלהיות מנעולן

כיום, מקצוע המנעולן נחשב למקצוע נוח ומשתלם שכן ניתן לעשות כסף רב ומשכורת משתלמת במיוחד, לא בהרבה מדי שעות ומאמצים. ובאמת מלבד היתרון הכלכלי, המקצוע

קרא עוד »