חיפוש

הקשר בין הופעת מנטליסט לשפת גוף

בזמן שאנחנו מתבגרים, אנחנו לומדים לייצר מניפולציות בתקשורת המילולית שלנו: לאחל בוקר טוב גם למי שאיננו רוצים בטובתו, לענות מענה מנומס לשאלת "מה נשמע" שאינה מצפה לתשובה ועוד ועוד. לעומת זאת, כאשר מדובר בתקשורת שאינה מילולית, השליטה שלנו בה חלקית בלבד. שפת גוף היא חלק בלתי נפרד מתקשורת בלתי מילולית, וחלק חשוב בארגז הכלים של מנטליסט בהופעה. איך הוא עושה את זה?

 

תקשורת בלתי מילולית

בני האדם מתקשרים בעזרת שפה כבר אלפי שנים, אבל עוד קודם לכן ידעו אבותינו לתקשר זה עם זה בעזרת שימוש בתקשורת לא מילולית שכוללת שפת גוף, שינויים בקול והבעות פנים. כיום, אנחנו משתמשים בידע האינסטינקטיבי שלנו גם בתקשורת יום יומית אבל המדע מאחורי תקשורת בלתי מילולית משמש כיום בעיקר בחקירות למיניהן ועל הבמה בהופעות של מנטליסטים כמו ירון מינד – מנטליסט שבהן מומחים לקריאה ופירוש של תקשורת בלתי מילולית מייצרים מופע אשליות קסום.

 

על מה מרמז הגוף?

בגלל החשיבות המעטה שאנו מעניקים לשפת גוף במהלך היום-יום, רוב האנשים גם אינם מקדישים זמן ומאמץ לשליטה בשפת הגוף שלהם. כך שלמעשה, שפת הגוף מספרת הרבה מאוד אפילו לפני שנאמרה מילה. עבור קורא מיומן של שפת הגוף, כל תנועה היא רמז ולכל בחירה יש משמעות.

בעזרת מה שלומד המנטליסט על מתנדב מהקהל, הוא יכול להציג בפני הקהל יכולות שנראות כמו כוחות על. אם המנטליסט מזכיר נושא כלשהו, הוא יכול לדעת, על פי שפת הגוף של האדם מולו האם הנושא מעניין אותו והאם דעתו עליו חיובית או שלילית.

 

מה אומרים עלייך תווי הפנים?

תחום נוסף שקשור לזיהוי ופרשנות של שפת גוף הוא מעקב אחרי הבעות פנים. הפנים שלנו מצוידים בשרירים רבים שמאפשרים לנו מגוון גדול מאוד של הבעות פנים. מנטליסט שעוקב במהלך ההופעה אחר שפת גוף של מתנדב מהקהל יוכל להבחין בזווית החיוך, בתגובת העיניים והגבות וברמזים רבים נוספים, כדי לקלוט מידע לא מילולי מהאדם שעומד מולו ולהשתמש בו במהלך ההופעה. אם למשל מבחין המנטליסט בהתרחבות מיידית אישוני העיניים של האדם שמולו, הוא יכול לפרש זאת כהבעת הפתעה או זעזוע.

 

מנטליסט על הבמה

שפת גוף, הבעות פנים, קשר עין ואיכות הקול, כולם מספקים למנטליסט מיומן שפע של מידע על האנשים מולם הוא עומד. אבל מנטליסט על הבמה יודע גם להשתמש בשפת הגוף שלו עצמו, כדי להשפיע על הבחירות של מתנדבים מהקהל. שינויים קלים באינטונציה תוך כדי דיבור, הצגת הבעות פנים מלאכותיות ושינוי שפת הגוף יכולים לייצר השפעה לא מודעת על המתנדב ולגרום לו לבחור או להחליט באפשרות אותה מבכר המנטליסט. כך שהופעה של מנטליסט על הבמה דורשת ממנו להיות ער גם לשפת הגוף של אחרים וגם לשפת הגוף שלו עצמו.

מנטליסט

באותו נושא
תיקון חשמל
חשמלאי 24/7 בירושלים

תקלות חשמל הן מטבע הדברים לא דבר שאפשר לתזמן לפי הנוחות שלנו ולזמן שיתאים לנו לטפל בהן. בנוסף לכך, במקרים רבים תקלות חשמל דורשות טיפול

קרא עוד »
גילוי נזילות מתקדם
טיפול ברטיבות ברצפה

רטיבות ברצפה ובמיוחד בחדר האמבטיה יכולה לנבוע ממספר סיבות. המאמר יתאר את הסיבות הגורמות לתופעה זו וכיצד יש לגלות את מקור הנזילה ולטפל בה.  

קרא עוד »
היתרונות בלהיות מנעולן

כיום, מקצוע המנעולן נחשב למקצוע נוח ומשתלם שכן ניתן לעשות כסף רב ומשכורת משתלמת במיוחד, לא בהרבה מדי שעות ומאמצים. ובאמת מלבד היתרון הכלכלי, המקצוע

קרא עוד »