חיפוש

האם יש תוסף מזון שיכול לסייע בהורדת הכולסטרול?

החומרים השונים בגופנו משפיעים רבות על הבריאות שלנו ועל מדדים שונים. יותר מדי או פחות מדי בכל מדד יכול להיות מסוכן מאוד לגוף, כך שחשוב לדעת איך להוריד רמות גבוהות ולא תקינות של חומרים שמזיקים לגוף.

בין החומרים השונים בגופנו ניתן למצוא את הכולסטרול – בעוד שברמות תקינות הוא חיוני ביותר לגוף, רמות גבוהות מדי של כולסטרול עלולות לגרום לפגיעות רבות. אז איך שומרים על רמות כולסטרול נמוכות בדם ואיזה תוספי מזון עוזרים בכך?

 

סוגי הכולסטרול בגוף

באופן כללי, כולסטרול הוא חומר שומני בגוף שחיוני ביותר לקיום תהליכי חיים תקינים. כולסטרול עוזר בהרכבת תאים, דפנות התאים, הרכבת הורמונים מסוימים ועוד דברים חיוניים רבים. ישנם כמה סוגי כולסטרול בדם, העיקריים ביניהם נמצאים בדם בצורת LDL וHDL. הLDL נחשב "כולסטרול רע", וזה מכיוון שהLDL עצמו מעביר את הכולסטרול מהכבד (שם מיוצר) אל הרקמות השונות של הגוף.

כולסטרול זה רע בעיקר בגלל שהמון פעמים יש עודף ממנו, וכך יש שקיעה של כולסטרול בדפנות העורקים ובאופן כללי הצטברות כולסטרול עודף. הHDL נחשב "כולסטרול טוב" מכיוון שתפקידו להעביר את הכולסטרול העודף מהגוף חזרה אל הכבד – כך שמוריד את הנזקים והצטברות הכולסטרול בגוף.

 

תוספי מזון המשפיעים על הורדת כולסטרול

ניתן למצוא כמה תוספי מזון שעוזרים להורדת רמות הכולסטרול בדם, חלקם גם עוזרים בשיקום נזקי הכולסטרול. תוספי מזון כמו אומגה 3 ואומגה 9 מכילים שומן בלתי רווי שעוזר בשמירה על כלי הדם ומניעת התקשות שלהם – נזק שנוצר המון פעמים כתוצאה משקיעה של עודף כולסטרול בדפנות כלי הדם.

ישנו גם תוסף המזון ליקוריץ 123 שמוריד רמות כלליות של כולסטרול בדם, תוך שמירה על מניעת התחמצנות של כולסטרול ששקע בדפנות כלי הדם (ובכך מניעה ועיכוב של יצירת טרשת עורקים). תוסף נוסף ויעיל מאוד להורדת הכולסטרול בדם הוא תוסף של פיטוסטרולים – תרכובות שמבנן דומה לזה של כולסטרול, כך שכשנספגות במעי מונעות ספיגה חלקית של כולסטרול.

 

איך אורח חיים בריא תורם להורדת כולסטרול?

שמירה על אורח חיים בריא באופן כללי עוזרת לירידה או שמירה מלכתחילה על כולסטרול נמוך בדם. תזונה מאוזנת הכוללת שומנים בלתי רוויים – בריאים לכלי הדם, לעומת שומן רווי המכיל כמויות גדולות של כולסטרול.

אכילה של ירקות מרובים שעוזרים בעיכול ומכילים ויטמינים חשובים להתפתחות הגוף, הימנעות מעישון, קיום פעילות ספורטיבית קבועה – משפרת את הפעילות הלבבית, את גמישות כלי הדם ועוזרת במניעת הצטברות של שומן – כל אלה עוזרים ותורמים לשמירה על ערכי כולסטרול נמוכים יחסית בדם ועל מניעה של פגיעות נוספות שיכולות להתרחש לגוף.

 

לסיכום…

שילוב של תזונה בריאה ועשירה, אורח חיים פעיל ובאופן כללי בריא חשובים ביותר להורדת רמות כולסטרול. כחלק מזה, תוספי מזון כמו אומגה 3, ליקוריץ ונוספים רבים, שעוזרים בהורדת הכולסטרול ומניעת נזקים אפשריים.

תוסף מזון מסייע בהורדת כולסטרול

באותו נושא