חיפוש

הכל על נזקי גוף ופיצויים עקב תאונת דרכים

כולנו חשופים לפגיעות רכוש ולנזקי גוף כאלו ואחרים במהלך חיינו. המשותף לכל הפגיעות הללו הוא, שניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד הגורם האחראי ולקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם. בין תביעות נזקי הגוף השכיחות, נמצאות תביעות עקב תאונות דרכים, תאונות שהפכו לצערנו בשנים האחרונות למגפה של ממש

 

על תביעות נזיקין בכלל ונזקי גוף בפרט

אחד מהתחומים המשפטיים העיקריים הנדונים בין כותלי בית המשפט, הוא תחום דיני הנזיקין, השייך לדיני המשפט האזרחי. במסגרת תביעות נזיקין, ניתן למעשה לתבוע כל גורם שהביא לפגיעה גופנית / נפשית או לרכוש שלנו ולקבל פיצויים כספיים בהתאם. בתביעת נזיקין, חשוב יהיה להוכיח את הנזק שנגרם ואת הקשר הסיבתי, גורמים המבססים יחדיו את עילת התביעה.

בתוך תחום דיני הנזיקין, נמצאים תתי קטגוריות שונות וביניהן נזקי גוף, המתייחסים כמובן לנזקים שנגרמו לגוף האדם, כתוצאה מפציעה, מחלה, תאונות שונות ומקרים אחרים. אחת מתביעות נזקי הגוף השכיחות היא, תביעת תאונות דרכים.

 

מהי תביעת תאונות דרכים?

תאונות הדרכים הפכו לצערנו בשנים האחרונות למגפה של ממש, כשהן גובות את חייהם של מאות אנשים ומותירות מספר רב של פצועים ונפגעים ברמות שונות. תאונת הדרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי והיא יכולה לגרום הן לנזקי רכוש והן לנזקי גוף. בשני המקרים הללו, אנחנו יכולים להגיש תביעת תאונת דרכים, אותה מומלץ להגיש עם עורך דין תאונות דרכים.

במקרה של נזקי רכוש, הרי שהתביעה תוגש כנגד פוליסת ביטוח המקיף / צד ג' של הרכב הפוגע ובמקרה של נזקי גוף, הרי שתביעת תאונת הדרכים תוגש כנגד פוליסת ביטוח החובה של הרכב הפוגע. אך לעיתים, אנחנו עלולים להיתקל בנהגים רשלניים, אשר למעשה עוברים על החוק ואינם מחזיקים ברשותם פוליסת ביטוח חובה. מה ניתן לעשות במקרים כאלו?

 

תביעת תאונת דרכים כנגד קרנית

במקרים בהם נגרם לנו נזק גוף כתוצאה מתאונת דרכים ואין לנהג הפוגע ביטוח חובה, תנאי הפוליסה אינם מעניקים לו כיסוי ביטוחי או שאנחנו לא יודעים כיצד ואיך בדיוק לאתר את הנהג הפוגע, הרי שנוכל עדיין למצות את זכויותינו ולהגיש תביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים כנגד קרנית – תאגיד ציבורי מטעם המדינה.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל בגין תביעת נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים?

גובה הפיצויים המגיעים לנו בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים, תלוי בפרמטרים רבים, כמו – חומרת הנזק, מיקום הפציעה, מידת השפעתה העתידית של הפציעה ועוד. ככלל, טווח הפיצויים הממוצע נע בין עשרות אלפי שקלים ואף יותר, כאשר באמצעות עו"ד תאונות דרכים ניתן למקסם את סך הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

תביעות נזקי גוף הן חלק מסדר המשפט האזרחי והן מאפשרות לתובע לקבל פיצויים במקרים של תאונה או מחלה. אחד המקרים השכיחים של תביעות נזקי גוף הוא בגין תאונות דרכים, כאשר במסגרת תביעות אלו ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הנהג הפוגע או את קרנית. בכדי למקסם את הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ לפנות לעו"ד תאונות דרכים בהקדם.

עורך דין תאונות דרכים

באותו נושא