חיפוש

משלב כמה עבודות במקביל? כל מה שצריך לדעת על תיאום מס!

המציאות הכלכלית המאתגרת בה אנחנו חיים, מביאה אנשים רבים לפנות לחיפוש מקורות הכנסה נוספים ולשלב כמה עבודות במקביל. כדי שאפשרות זו אכן תהיה משתלמת, כדאי שתכירו את נושא תיאום המס 

 

שילוב כמה עבודות במקביל

המציאות הכלכלית המורכבת בישראל, הפכה מושגים כמו 'יוקר המחיה' לחלק שגרתי מחיינו, כאשר בניגוד לעליות המחירים בשנים האחרונות, המשכורת שלנו נשארה אותו הדבר כבר כמה שנים טובות.

מציאות זו, בה המשכורת הסטנדרטית אינה מספיקה לרוב האנשים לנהל אורח חיים כפי שהם רוצים, מביאה אנשים רבים לחפש פתרונות שונים, ביניהם גם שילוב של כמה עבודות במקביל. אך כדי שההכנסה הנוספת אכן תהיה רווחית ומשתלמת, כדאי שתכירו מהו תיאום מס.

 

חובת תשלום מס הכנסה

ככלל, כל מעסיק חייב לפעול בהתאם לדיני העבודה כלפי כל עובד, גם אם זה מקום עבודתו הנוסף. כלומר, עליו להפריש עבור העובד את כלל ההפרשות הסוציאליות, לרבות זכויות והטבות שונות. כך, ייתכן מצב בו ייגבה מהעובד תשלום מס יתר, בגין עבודתו השנייה.

כך לדוגמה, במקרה בו המשכורת הראשונה של העובד עומדת על 6,000 ₪ (ממנה יהיה חייב להפריש מס בשיעור של 10%) ועבודתו השנייה מכניסה לו שכר של 2,000 ₪ הרי שייתכן שבגין משכורתו השנייה, ינוכה לו מס בשיעור של כ- 47%. למעשה, אין סיבה לשלם מס בשיעור גבוה כזה ובאמצעות תהליך תיאום מס, ניתן להפחית את חבות המס בהתאם.

 

מהו תיאום מס?

כדי להימנע ממצב בו תשלמו מס בשיעור גבוה יותר על העבודה השנייה, הרי שרשות המיסים מאפשרת לכם לבצע הליך תיאום מס, בו ייקבע שיעור המס המדויק אותו עליכם יהיה לשלם במקרה של שילוב של מספר עבודות במקביל.

מלבד תיאום מדרגות המס כפי שהזכרנו, בתהליך תיאום מס תקבע גם חלוקת הקלות המס בין העבודות, כמו לדוגמה במקרה של נקודות זיכוי מס בגין סיום שירות צבאי או מגורים בפריפריה. בנוסף, תקבע גם תקרת השכר להפרשה פטורה ממס בגין כל עבודה.

 

כיצד ניתן לבצע תיאום מס?

את תהליך תיאום המס יש לבצע מול רשות המיסים, כאשר עומדות בפניכם שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה היא פנייה עצמאית לרשות המיסים, באופן מקוון או דרך פקיד השומה באזור מגורכם, כאשר לפנייה זו יש לצרף טופס 116, תלושי שכר משני מקומות העבודה ופרטים נוספים עליכם ועל בן הזוג.

אפשרות נוספת ונפוצה יותר, היא הגשת הבקשה באמצעות מייצג, רואה חשבון, יועץ מס או חברה מקצועית ומנוסה, שיעשו לכם סדר בתהליך מילוי הבקשה, בטפסים ובפרטים הנדרשים.

 

תיאום מס – לעבוד בשתי עבודות, אך לא לשלם פעמיים

ראינו אם כן, כי כדי לשמור על הרווחיות של שילוב מספר עבודות במקביל, חשוב יהיה לבצע תהליך תיאום מס, שיסייע לכם לשלם פחות מס בגין עבודתכם השנייה, אם בגלל מדרגות המס ואם בגלל נקודות הזיכוי השונות. בנוסף, ראינו כי את תהליך תיאום המס ניתן לבצע באופן עצמאי או באמצעות מייצג שילווה אתכם לאורך כל התהליך.

tax coordination

באותו נושא
דיווח מס
מהי חברת PFIC?

לא כל מה שאנו מכירים בארץ תקף גם על מדינות אחרות. הדבר מקבל ביטוי משמעותי מאוד בחוקים הקשורים להתנהלות פיננסית ומשפטית. בעוד שבארץ אנחנו עשויים

קרא עוד »
כסף הר ראשית
הר הכסף

כמו אתרים רבים אחרים המצויים באינטרנט אתר הר הכסף הוא אתר שנועד להקל על החיים ולאפשר לציבור הישראלי למצוא את מבוקשם במנוע חיפוש ראשוני מסוגו

קרא עוד »