חיפוש

ביטוח נסיעות לחו"ל – כיצד הכי משתלם לעשות

אחד הדברים החשובים שכל מי שנוסע לחו"ל חייב לדאוג לו מראש, הוא ביטוח הנסיעות לחו"ל. למרות שלא מדובר בהכרח חוקי, הרי שהביטוח הזה הפך לחלק חשוב של ההתארגנות לקראת הנסיעה. זאת ועוד – חברות המארגנות טיולים רבי משתתפים, מחייבות כל משתתף ברכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. זאת, במטרה למנוע בעיות ואי נעימויות שייגרמו לחבר כל שהוא בקבוצה, שעלולות להשפיע על כל שאר הקבוצה. מה כוללים ביטוחי הנסיעות השונים? אילו ביטוחי נסיעות קיימים כיום בשוק? מה היתרון של ביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות פספורטכארד?

מטוס

 

ביטוח נסיעות לחו"ל – מה הוא כולל

למעשה, הבסיס של ביטוח נסיעות לחו"ל הינו הביטוח הרפואי, המאפשר לתייר השוהה במדינה שהוא איננו מכיר, שיש בה מערכת בריאות ברמה לא ידועה מלכתחילה, ליהנות משירותים רפואיים סבירים שבמקרים רבים הם עלולים להיות ההבדל בין חיים ומוות עבור התייר. עם הזמן הלך והתרחב הכיסוי שמעניק ביטוח נסיעות לחו"ל. נכון להיום נכללים בו גם נושאים כגון אבדן מטען או כבודה, וכן פוליסות לתרמילאים או לנוסעים לטיולים ארוכים לחו"ל. פוליסות מהסוג הזה יכולות להיות משמעותיות מאד, ולעיתים הן עושות את ההבדל בין טיול המסתיים באסון לבין טיול ההופך להצלחה. בנוסף, קיימים ביטוחים מהסוג האמור גם למי שמבצע נסיעות תכופות לחו"ל מצד אחד וצריך ביטוח ניעות לחו"ל לאורך זמן, או למי ששוהים בחו"ל לתקופות ארוכות בעקבות רילוקיישן, למשל, מצד שני.

 

כרטיס פספורטכארד – שובר שוויון בביטוחי הנסיעות לחו"ל

גופים פיננסיים וחברות ביטוח שונות מציעות מזה כמה וכמה שנים ביטוחי נסיעות לחו"ל. מרבית הביטוחים מעניקים את אותם הכיסויים, פחות או יותר. אבל ביטוח אחד טורף את הקלפים בתחום – ביטוח נסיעות באמצעות פספורטכארד. מדובר בביטוח ראשון מסוגו, הנותן מענה מהיר ובזמן אמת לנוסע שנתקל בבעיות קשות בעת השהייה בחו"ל. התייר או מי מטעמו מבצע את התשלום, ואילו הכרטיס שילווה אותו לאורך כל הטיול ניתן לאיסוף בנקודות שנקבעו מראש בין הצדדים.

במקרה ביטוח, כלומר אם וכאשר התייר נתקל בבעיה שהביטוח יכול לפתור אותה, הוא יוצר קשר עם מוקד החברה הפעיל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הבקשה נבחנת במוקד ומקבלת תשובה מהירה. לדוגמה – תייר שאיבד את הכבודה שלו וחייב לרכוש בגדים חדשים, כלי רחצה וגילוח וכו'- יוזרם לו כסף לכרטיס הפספורטכארד והוא יוכל להשתמש בו כאוות נפשו. גם אם מדובר בטיפולים רפואיים, הכרטיס הזה מאפשר העברה מהירה של כסף לרופא או למוסד הרפואי שמטפל בתייר.

היתרון הגדול של פספורטקארד טמון למעשה במהירות התגובה. כל ביטוחי הנסיעות הסטנדרטיים, למעט אולי ביטוח תרמילאים, מעניקים תשובה רק לאחר שהתייר חזר לארץ והגיש תביעה לחברת הביטוח. עם פספורטכארד, לעומת זאת, קודם מקבלים תשובות הולמות למצבים בעייתיים, וההתחשבנות בין החברה למבוטח מתבצעת רק בתום הנסיעה..

באותו נושא